به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، تحلیلگران معتقدند پس از اینکه ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی ایکس در رویداد DealBook نیویورک تایمز به برخی از بزرگترین نامهای صنعت رسانه حمله کرد، احتمالاً آگهیدهندگان بیشتری از این پلتفرم اجتماعی فرار خواهند کرد.
در ماه جاری پس از آنکه ماسک یک پست که ضدیهود خوانده شد در ایکس را تایید کرد، شرکتهای دیسنی و وارنر برادرز تبلیغ در این پلتفرم را تعلیق کردند.
ماسک پس از عذرخواهی در پستی دیگر، علیه آگهیدهندگانی که از این پلتفرم فرار کرده بودند، مطالبی منتشر کرد.
مدیر ارشد اجرایی تسلا همچنین اعلام کرد بایکوت گسترده آگهیدهندگان ممکن است ایکس را به ورشکستگی بکشاند اما وی معتقد است مردم برندها را عامل فروپاشی شرکت خواهند دانست.
با این وجود جاسمین انبرگ تحلیلگر اطلاعاتی نشریه اینسایدر در این باره می گوید: اگر قرار باشد کسی ایکس را از بین ببرد، ایلان ماسک است و نه آگهیدهندگان. پس از فروپاشی پلتفرم یک واکاوی نشان میدهد مجموعهای از تصمیمات سیاستگذاری در پلتفرم، کاهش نیروها، توییتها و اظهارنظرهای ماسک دلیل اصلی کاهش درآمد ایکس هستند.
این پلتفرم به دلیل بازبینی سهلانگارانه محتوا به خصوص از سوی آگهیدهندگانی تحت فشار است که تمایلی ندارند آگهیشان در کنار محتوایی نامناسب نشان داده شود.
اگر برندهای بیشتری از ایکس فرار کنند، پلتفرم مجبور خواهد شد به آگهیدهندگان کوچکتر برای افزایش درآمد تکیه کند.
راس مولد مدیر سرمایهگذاری در شرکت AJ Bell در این باره میگوید: ماسک اعلام کرده قیمت توییتر اکنون بسیار کمتر از ۴۴ میلیاردی است که برای خرید آن پرداخته است. اگر آگهیدهندگان از گفتههای ماسک برنجند، به سختی میتوان این روند کاهش ارزش را تغییر داد.
نظر شما